T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞIRNAK / İDİL - İdil Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Haz

May

Okul Tanıtım Filmi- İdil Anadolu İmam Hatip Lisesi

Nis

Öğretmenlerimizle pandemi kuralları gereği mesafeyi koruyarak genel değerlendirme toplantıları yaptık. Öğretmenlerimizin görüşlerini aldık. Öğretmenlerimizle derslere, genel işleyişe, canlı derslere dair  değerlendirmeler yaptık. Süreci olumlu hâle nasıl çevirebileceğimizi tartıştık. 

Ock

Öğrencilerimizin, personel ve öğretmenlerimizin yeni yıldan beklentilerini içeren pano çalışması yaptık. Dileriz her gün yeni bir umut getirir bize.

Ock

Mekke'de Cahiliye Devri'nin sona ermesi, tüm putların Kabe'den temizlenmesinin üzerinden 1390 yıl geçti. Kazanılan zaferle şehirde barış ve huzur hakim kılındı. Meslek Dersleri Öğretmeni Sümeyya DAL'ın hazırlamış olduğu şiir, ilahi, sinevizyon ve yazılardan oluşan programımızla bu kutlu Fethi yeniden hatırladık. Program bitiminde öğrencilerimize lokma ve içeçek ikramında bulunduk.

Ock

Mevlit, koro ve sololardan oluşan programda okulumuz Meslek Dersleri Öğretmeni Sümeyya DAL'ın koordinatörlüğünde, okul içerisinde ödüllü olarak gerçekleştirilen "40 Hadis Ezberleme ve Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma Yarışmaları"nda dereceye giren öğrencilere ödülleri Sayın İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Yunus BABAYİĞİT, TÜGVA İlçe Temsilcisi ve Şube Müdürümüz Mehmet Selim TEPE, Mehmet Âkif Ersoy İlkokulu Müdürü Sayın İsmet BULDUK takdim etmiştir. Törenimiz katılımcılarla ve öğrencilerin aileleriyle hatıra fotoğrafı çekilmesi ile sona ermiştir. Programımızın ardından bu güne özel olarak hazırladığımız şerbet ile lokum ve lokmaları misafirlerimize ikram ettik.

Ock

Okulumuzda İstiklal Şairimiz Mehmet Âkif ERSOY'u anlatmak ve onu yaşatmak için program düzenlendi. Öğrencilerimizin yardımıyla hazırlanan programda Âkif'in "Asım'ın Nesli" diye ifade ettiği yeni nesil gençlerin özelliklerine yer verildi. Toplum için sanat yapan Âkif şiirlerinde cehalet, taassup, fakirlik, inançsızlık, köksüzlük temalarını kullanmıştır. Şairimizin edebi anlayışını öğrencilerimize anlatabilecek sözler ve şiirlerle programımızı sonlandırdık.

Ara

Öğrencilerimiz teorikte kalan bilgileri Meslek Dersleri Öğretmenleriyle pratiğe dökmektedir. Gerçek alanlarda mesleki bilgilerini uygulayan öğrenciler kalıcı öğrenmelere sahip olmaktadır.

Ara

Okul Rehber Öğretmenimiz Halime CEBECİ öğrencilerimizin alan ve ders seçimlerine dair soru(n)larını çözmek için seminer gerçekleştirdi. Daha sonra Meslek Dersi öğretmenleri kendi alanlarına yönelik soruları yanıtladı.

Ara

Öğrencilerimizin düşünce tarzını ve bir öğretmenden beklediklerini anlamak için "Ben Öğretmen Olsaydım" adlı etkinlik düzenledik. Çalışmamızda öğrenciler ikili gruplara ayrılmıştır. Bu grupların iletişimi az olan öğrenciler arasında oluşturulmasına dikkat edilmiştir. Her bir gruba bir yönerge ve her iki üyeye de unvan olarak "öğrenci ve öğretmen" verilmiştir. Söz konusu yönergeler: Dalga geçen, sakız çiğneyen, hiçbir soruya cevap vermeyen, ödev yapmayan, okula telefon getiren, kılık kıyafet kurallarına uymayan, devamsızlık yapan, arkadaşlarına lakap takan öğrenciler şeklindedir. Öğrenciler bir öğretmen gibi davranarak bu durumları nasıl karşıladıklarını anlattılar. Çalışma sonunda öğrencilerle davranışların doğru ve yanlışlığına dair değerlendirmeler yapıldı.